Kakak birthday 3rd July ...

Filed under: , , , by: buntalz

rasanya dah lama betul tak tulis n3 baru...
penat?? tak lah sangat
busy?? adalah jugak
malas?? yang ni memang lebih


disturbance?? yang ni pon ada jugak

apa-apa pun bila baca n3 kak ja buat si adik teringat ah nak jot down on Kakak's B'day yg tak lama dulu - 3rd July.




I will remember the day before... it was 2nd July 2002...
Ingat lagik the day before my i went for check up then my doc ask me tocome tomorrow (2nd July) since I got 1.5cm opening...
Hati berdegup giler...

Takut dah ah tuh officemates and senior-seniorcerita macam-macam.
Luckily my doc kata not to worry he will be there
(since this is my 1st exp. lepas tuh during 7mth pernah plak jatuh dalam toilet...syukur tak de apa2)

So Morning of 2nd July here I go... pergi jumpa my dearest doc.-Dr. M
Like him much..dia buat apa aja sumer very gentle tak de ah suka2 hati dia aja...
Even masuk air kat my hand pun he put it slow and steady tahu2 dah sudah.
Looking at my condition..doc kata masuk je ubat so cepat sikit opening if not maybehave to wait lama... sbb since yesterday lagik till now (2/7) opening cuma 1.5 aja.
Acidz agreed to it..

he registered my rooms while I went to the ECG room (alah rooms which I have to wear belts on the stomach nak dengar baby's heart beat)


Sister yg bertugas was Sis Kaur (if not mistaken, big Singh lady but very politeand gentle)..
dia yg explain all the procedure what so not happen afterdrugs been inserted.
Time passed...

my mum ada she came at 12pm... (Acidz always there hope yg future pun dia adalah.... huhuhuh)
She ask me to eat my lunch so that i will have enough energy...
just ate few spoonof rice and soup serve by APSH. Drinks MILO then i doze off sbb ada rasa sakitsikit...

Later round 5pm..
dah bored dah..my stomach rasa macam pelik jer...(huhuhuhhuhu tak tahu sakit macam mana???) then I lepark kat lounge withmy sis..
My mom went to surau with dad and acidz...
I feel not comfortable Doc M datang masa dia buat rounding ..
tgk i tengah berzikir (actually tgh bergoyang macam org duduk zikir sbb tahan sakit).
Dor M kata dah sakit ye?? Better go into labor room.. no more foods
So i minta minum aja... Minum air MILO then nurse datang nak insert ubat B***K supaya segala macam keluar...
then ke toilet lah siap nurse ketuk pintu lagik...
Puan jangan kuat2 nanti baby keluar...Ahaks....boleh sound gitu ek...



Kat labor room :-
Doc M datang @ 8:30pm-->no progress
@ 11:00pm--> hmmm just 3cm he expect by next early morning

Doc M siap mention nak broke my water-bed tapi sure I sakit... better go natura
Ada mid-wives sibuk suruh ambil epidural bila nak ambil dia mention dah lewat so she just give me jab on my thigh...
dapat tidur jap pehtu sakit balik

Then @ 1:30 ada bunyi "PLOP"..
kuat gak ah since bilik tuh semua nya senyapso boleh dengar ah ...
tiba2 air kuar Acidz tgh lallok pon tekujat giloss..
terbangunterus panggil nurse and mid wife...
dia orag datang letakkan kain, then panggil doc M

A few minutes later Doc M datang check dia kata baru 3cm
Expected dalam 2:30am He'll be coming again...
As for me..

mak oiii sakit nyer tuhan aja tahu...
nasib ah ada KEIMANAN kalau tak mau terjerit2 macam org jual ikan kat pasar terlelap jap bangun balik lelap jap bangun balik...

Doc M datang tapi no progress still 3cm...
doc says suppose dah cepat opening
Babies heart still ok cuma ... MENCI ah dengan belt nih....

Then after about 16hrs (dr kul 12pm to 5am 3rd July )
Doc M decide to operateafraid of baby heart become slow and I don't have energy anymore prolong to long hour labor pain.
Acidz agreed since he was the one yg sign ...

(Hmmmm, macam tactic cuba cari yg baru jer, ahaks, jgn marah acidz i know u lurve me)

Frankly i woke up at 6pm then baru jumpa MY BABY...

Girl...with big eyes...round face...and sweet smell...

There she is the ONE that I carry for about 9months
The proof of my Love and Acidz....

Kakak..having you in my life are the most precious treasure I recived
No matter what you do, who you are, what you look like ...
I always love uU mean so much to me... without you I am nobody....


"You light up my life...you give me warm..."




B'day cake this year
atuk yg sedang bacakan doa


birthday girl yg tak sabo


































6 jot few words...:

On July 14, 2009 at 6:53 AM , Kakak said...

happy birthday to kakak kecil tu. moga semakin jelita dan bijaksana.

pastinya kenangan terindah menjadi seorang ibu itu sukar dilupakan.

 
On July 14, 2009 at 8:01 AM , buntalz said...

tq for the wish...

memang every 2nd July I shall remember all those moment.. looking at her early morning on 3rd July... rasa macam tak percaya...

Macam semalam aja baru melahirkan kakak tapi now dah jadi anak dara..:)

 
On July 16, 2009 at 4:21 PM , kak ja said...

Hepi belated (sgtlah latenya) to Kakak..

Kja pun sampai skg, walau anak2 dah 17-20 yrs old, masik ttp ingat detik2 nak melahirkan depa..

 
On July 16, 2009 at 6:15 PM , firahadifa said...

waaa.. ur daughter so beautiful!!!

happy birtday girl...

 
On July 19, 2009 at 10:49 AM , Bunga Rampai said...

Ucapan lewat ...

Selamat Hari Lahir kepada Kakak. Semoga menjadi anak misali kebanggaan ibu dan ayah.

Salam :)

 
On July 19, 2009 at 10:24 PM , buntalz said...

thank you for all the wish..hoping that she'll be somebody in the future.